Dialog

Tværfaglige møder og samarbejde

GDPR-sikkerhed for alle i det tværfaglige arbejde

JOSA Dialog

Med JOSA Dialog får samtlige medarbejdere i kommunen, eksterne og borgere en fælles GDPR-sikker samarbejdsløsning, der understøtter møder, dialoger, samarbejdet og implementeringen af HOI-loven. Med udgangspunkt i egne tilpassede skabeloner og redskaber sikrer JOSA Dialog at kommunen rettighedsstyrer ”En Plan” og implementerer Loven om helhedsorienteret indsats (HOI). Løsningen kan bruges på flere stadier af samarbejdet og automatiserer data til KLE-opmærkede journaliseringsprocesser. Der indsamles desuden løbende ledelsesinformation, som nemt kan trækkes ud via rapportmodulet.

  • Opstartsmøder

    Opstartsmøder

    ✔ Enkel møderamme

    ✔ Fælles statusoverblik

    ✔ Effektive skabelonworkflows

    ✔ Sikrer overholdelse af GDPR

  • Tværfaglige møder

    Tværfaglige møder

    ✔ Tværfagligt samarbejde organiseret

    ✔ Deling af mødeindhold på tværs

    ✔ Overskuelige dialogplaner

    ✔ Sikrer overholdelse af GDPR

  • Møder om Én plan

    Møder om Én plan

    ✔ Nem oprettelse af Én plan

    ✔ Skaber overblik for alle deltagere

    ✔ Nem deling af mødeindhold

    ✔ Sikrer overholdelse af GDPR

Kernefunktioner

  • Individ

    Individdialoger

    Individet er i centrum for den mono- eller tværfaglige dialog. Den enkelte medarbejder får et rettighedstyret overblik over de dialoger, de er en del af, samt hvilke dialoger de er tovholder for.

  • Gruppe

    Gruppedialoger

    En gruppe af individdialoger kan samstilles i en fælles dialog med en fælles plan.

  • Stamdata

    Stamdata og netværk

    Nem oprettelse af dialoger med et solidt overblik over familiens stamdata og skole- og institutionsdata. Der er også mulighed for at oprette borgerens netværksrelationer.

  • Dialogteam

    Dialogteam

    En styring af hvilke deltagere – kommunale som eksterne – der inviteres ind i dialogen, samt hvordan deres respektive borgersamtykke styres og overholdes.

  • Møder

    Møder

    Invitere til møder, udsend breve og dagsordenskabeloner, som kommunen har oprettet via en backend. Mødemodulet indeholder en række forskellige værktøjer såsom skabeloner, noter, vedhæftning, skalering og borgerfeedback.

  • Dialogplan

    Dialogplan

    Opret en plan baseret på kategorier, delmål, opgaver og forskellige opfølgningslogikker målrettet den enkelte borger.

  • Én plan

    Én plan

    Samler alle dialogplaner udarbejdet under hver enkelt dialog. Med ”Én plan” prioriteres delmål og opgaver, så borgeren får et overblik.

  • Kalender

    Kalender

    Giver et samlet overblik over alle de aktiviteter, der er aftalt i individdialogen eller i gruppedialogen.

  • Beskeder

    Beskeder

    Tovholder opretter emnespecifikke beskedgrupper med deltagerne fra dialogteamet, hvor de skriver sikkert sammen med borger.

  • Dialogakter

    Dialogakter

    Alle dialogens akter opsummeres i et samlet kontinuitets-ark fra diverse moduler, som indgår i arkiveringen. Disse KLE opmærkes og kan sendes direkte ind i ESDH.

  • Rapport

    Rapport

    Med få klik filtreres og akkumuleres fagspecifikke data i selvvalgte dataudtræk. Data kan trækkes ud i Excel eller overføres til et BI (Business Intelligence) system.

  • MIT JOSA

    MIT JOSA

    Borgeren tilgår samtlige delte data og dokumenter, planer, beskeder, kalenderaktiviteter, herunder enten give eller tilbagetrække samtykker digitalt. Således opnås sikker kommunikation imellem forvaltning og borger.

Andre funktioner

  • Formålet kan beskrives og tydeliggøres

  • Nem deling af data til aktindsigt eller inddragelse af borgere og andre aktører

  • Huskesedler og påmindelser til sig selv og kollegaer

  • Rolle- og rettighedsstyring af brugeradgange

  • Samtykkeregistreringer

  • Papirkurv til slettede data

  • Fagpersonalet bruger løsningen på PC og tablet og borgeren tilgår delte data fra alle enheder (mobil, tablet og PC)  

Familie bruger Mit JOSA

Mit JOSA

Giver borgerne én samlet indgang til samarbejdet

 Mulige integrationer

  • Giver fagpersoner SSO (Single Sign On) fra AULA.

  • Kommunikation via tunnelstandarderne.

  • Relevante skole- eller institutionsdata i relation til stamdata hentes og præsenteres.

  • Henter grundlæggende fælles offentlige CPR-data, herunder informationer om forældremyndige parter.

  • Brevudsendelse til digital post sættes op efter kommunens praksis, f.eks. OneToox eller Kombits løsning.

  • Integration til kundens Adgangsstyring og Organisationskomponent (f.eks. FK eller Azure) etableres.

  • Sikker mail modtages fra eget Outlook mailsystem. Til dette formål installeres en makroknap i mailsystemet.

  • Borgere logger på Mit JOSA med MitID.

  • Løsningen er certificeret til at sende og modtage korrespondancer og bilag.

  • Kan opsættes til automatisk aflevering af KLE-opmærkede sagsakter.

Brugerperspektiver

Lederen

  • Effektivisering og rammesætning af samarbejdet på tværs af fagområder og funktioner både med borgere og eksterne

  • GDPR og journaliseringsprocesser

  • Automatisk ledelsesinformation

Fagmedarbejderen

  • Platformen indeholdende de nødvendige redskaber, der håndterer denne form for møder på en sikker og smart måde

  • Koordination og overblik over hvilke dialoger forskellige parter har ansvaret for

  • Et fælles redskab til at gøre en forskel for borgerne

Eksterne

  • Nemmere samarbejde med kommunen, der giver en bedre fornemmelse for status på dialogerne

  • Overblik over diverse dialoger og hvad der er sket i hver dialog

  • Et fælles sprog

Borgeren

  • Inklusion. Der gives en ligeværdig fornemmelse af status på forløbene. Nemmere dialog med forskellige parter

  • Overblik over diverse dialoger, samt hvad der sker i hver dialog

  • Kan nemt underskrive, udfylde og/eller kommentere skabeloner og samtykke

Arkivering

Alldialogue hjælper kommuner med at efterleve lovkravet om digital arkivering med ekspertise indenfor udarbejdelse, styring og levering af arkiveringsversioner. Arkivering kan også foretages via en integration til kommunens ESDH-system.

Implementering

I forbindelse med implementeringen gennemgås typisk følgende faser:

Afklaring

  • Afklaring af konverteringsopgaven

  • Opstart af samarbejde med IT vedr. integrationer

  • Koordinering og planlægning af samarbejde

  • Faglig konfiguration af datastruktur og skabeloner

Forberedelse

  • Koordinering og implementering af integrationer

  • Teknisk klargøring af løsning

  • Konvertering af eksisterende sager

  • Opsætning af brugere og brugerrettigheder (AD)

  • Klargøring af kommunens egne skabeloner i løsning

Ibrugtagning

  • Præ-test frem mod overtagelsesprøve

  • Gennemførelse af overtagelsesprøve

  • Uddannelse af superbrugere

  • Driftsprøve i kommunens IT-miljø/godkendelse heraf

  • Drift, service og support

  • Støtte under opstart af nye brugere

Forankring

  • Monitoring, opfølgning og evaluering af implementering

  • Planlægning og eksekvering af evt. yderligere integrationer

  • Overtagelsesprøve af yderligere integrationer

Andre løsninger